Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
  • TAB - Kolejny element
  • SHIFT + TAB - Poprzedni element
  • SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
  • SHIFT + ALT + H - Strona główna
  • SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
  • SHIFT + ALT + 1 do 2 - Wybór menu
  • ESC - Anulowanie podpowiedzi

Rzecznik Praw Pacjenta

Telefoniczna Informacja Pacjenta

TIP czyli Telefoniczna Informacja Pacjenta to wspólny numer telefonu Rzecznika Praw Pacjenta oraz Wojewódzkich Oddziałów Narodowego Funduszu Zdrowia.

 

800 190 590 to bezpłatny ogólnopolski numer infolinii, na który mogą zadzwonić wszyscy którzy chcą uzyskać szybką, kompleksową i przejrzystą informację dotyczącą praw pacjenta oraz funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce.

 

Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta informuje m.in. o:

  • prawach jakie przysługują pacjentom, w tym przysługujących w konkretnej opisanej przez pacjenta sprawie,
  • sposobach rozwiązania zgłaszanego problemu m.in. wskazuje praktyczne wskazówki i działania, które warto podjąć dochodząc swoich praw; instytucjach lub urzędach, do których można zgłosić skargę lub które w ramach swoich kompetencji mogą rozwiązać problem,
  • pomaga rozwiać wątpliwości odnośnie ewentualnego naruszenia praw pacjenta,
  • zasadach korzystania z podstawowej opieki zdrowotnej,
  • szczególnych uprawnieniach do świadczeń opieki zdrowotnej,
  • drogach dochodzenia odszkodowania i zadośćuczynienia,
  • tym jak złożyć sprzeciw wobec opinii albo orzeczenia lekarza,
  • funkcjonowaniu wojewódzkich komisji do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych,
  • możliwościach zgłaszania działań niepożądanych leków.

 

Infolinie Narodowego Funduszu Zdrowia informują m.in. o:

  • danych teleadresowych placówek medycznych i gabinetów mających umowę z NFZ,
  • danych teleadresowych placówek NFZ,
  • zasadach korzystania z podstawowej opieki zdrowotnej,
  • zasadach i miejscach udzielania pomocy medycznej w nocy, weekendy i święta,
  • zasadach udzielania świadczeń i funkcjonowania systemu powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego,
  • dokumentach potwierdzających prawo do świadczeń,  systemu e-WUŚ,  systemu ZIP, wysokości składki,
  • zasadach uzyskania Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego,
  • zasadach koordynacji systemów zabezpieczenia zdrowotnego w krajach Unii Europejskiej,
  • zasadach korzystania i miejscach wykonywania świadczeń w ramach programów profilaktycznych finansowanych przez NFZ.

Telefoniczna Informacja Pacjenta:
800 - 190 - 590
(połączenie bezpłatne z tel. stacjonarnych i komórkowych)
czynna pn. - pt. w godz. 8.00 - 18.00


Biuro Rzecznika Praw Pacjenta:
ul. Młynarska 46
01-171 Warszawa

tel: (22) 532 - 82 - 50
fax: (22) 506 - 50 - 64

Kontakt z komórką organizacyjną w ramach toczącej się sprawy:

  • Departament Postępowań Wyjaśniających: (22) 532 - 82 - 43
  • Departament Prawny: (22) 532 - 82 - 07
  • Departament ds. Zdrowia Psychicznego: (22) 532 - 82 - 22

 

Przyjęcia interesantów w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta odbywają się w:

  • poniedziałek - w godzinach od 9.00 do 18.00
  • wtorek - w godzinach od 9.00 do 15.00
  • środa - w godzinach od 9.00 do 15.00
  • czwartek - w godzinach od 9.00 do 15.00
  • piątek - w godzinach od 9.00 do 15.00

W celu podniesienia jakości obsługi osób które zgłaszają się do siedziby Biura osobiście po poradę, informacje na temat praw pacjenta czy też w celu przejrzenia akt w swojej sprawie, w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta zostały wprowadzone zapisy na takie spotkania.

Osoby zainteresowane powinny zapisać się mailowo  lub telefonicznie (22 532-82-43) – wówczas zostanie wyznaczony dzień i godzina spotkania.

Osoby niezapisane również zostaną przyjęte, jednak może zdarzyć się sytuacja, że będą musiały chwilę poczekać ponieważ w pierwszej kolejności będą obsługiwane osoby zapisane.

 

Kontakt z Departamentem Organizacyjno-Administracyjnym

(dostawy zamówionych towarów i usług, naprawy gwarancyjne. itp.)

pn. - pt. w godz. 8:15 – 15:15

tel: 22 532 - 82 - 16

Wersja XML